יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך - הסכתים
ליצירת קשר | English | للصفحة باللغة العربية | לדף הפייסבוק |

הסכתים

 
 
 פרק רביעי: דמות הבוגר

​​בהסכת נכיר את 'דמות הבוגר' ואת חמשת הדגשים שמשרד החינוך מבקש לקדם באופן רחב, נזמין אתכם להשוות בין הדגשים של משרד החינוך לבין הדגשים שלכם בכיתות. נסכם את סדרת ההסכתים הזו ונפגש בתשפ"ג בסדרת ההסכתים הבאה בנושא SEL. מיזם בשיתוף מטח, הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים ו'יוזמה'- מרכז לידע ולמחקר בחינוך, ד"ר נירית טופול ואילה ולודבסקי.

 פרק שלישי: אוריינות פוליטית

​דוד בן גוריון הכריז על הרצון של מדינת ישראל לעמוד בזכות עצמה. איך אנחנו נחנך כל תלמידה ותלמיד לעמוד בזכות עצמם? מה ההבדל בין חינוך לכפיית ערכים? מהי אוריינות פוליטית והאם כדאי לחנך אליה?

פרק שני: יום המעשים הטובים
אנחנו לקראת יום המעשים הטובים אך – האם נחוץ יום כזה? האם ציון יום ספציפי לא שם את הדגש על התנהגות חד פעמית שמשמרת תדמית של עשיית טוב? ומה הקשר בין התנהגות וערכים? האם ומתי משפיעים מחנכים ומחנכות על עיצוב הערכים של הילדים?
 
פרק ראשון: מעגל הערכים של שוורץ
דוד בן גוריון הכריז על הרצון של מדינת ישראל לעמוד בזכות עצמה. איך אנחנו נחנך כל תלמידה ותלמיד לעמוד בזכות עצמם? מה ההבדל בין חינוך לכפיית ערכים? מהי אוריינות פוליטית והאם כדאי לחנך אליה?