ליצירת קשר | English | للصفحة باللغة العربية |

פרסומים

דוח מת"ת: הפוגות קצרות בזמן השיעור

דוח מת"ת: הפוגות קצרות בזמן השיעור

שם המחבר: ד"ר רונית רם צור, ד"ר עדו ליטמוביץ'
שנת הפרסום: 2019 - תשע"ט
הפוגות קצרות (breaks, pauses) בזמן שיעור הן הפסקות יזומות ברצף ההוראה בזמן השיעור. עצירת הלמידה לצורך ריענון של הלומדים ושל המורה נועדה לשפר תפקודים קוגניטיביים והתנהגותיים של הלומדים. זאת כדי לתמוך בתהליכי הלמידה והתקשורת הבין־אישית בכיתה במהלך השיעור.
דוח מת"ת שלפניכם מתאר סוגים מרכזיים של הפוגות בכיתות הנמוכות ומשווה ביניהם:  ניתן לערוך חלוקה בסיסית בין הפוגות פעילות (שבהן מתעמלים, רוקדים או משחקים משחק פיזי) והפוגות שאינן פעילות (כמו מדיטציה, מיינדפולנס ודמיון מודרך, או כמו פעילויות יצירה שונות).
בנוסף, יש המתמקדים בהפוגות ורואים בהן כלי פדגוגי העומד בפני עצמו, ללא קשר למערך השיעור שבו משובצת ההפוגה. אלו רואים בפעילות ההפגתית (activity recreational) יעד כשלעצמו ומאמינים שניתן לשלבה בכל מערך שיעור. לעומתם, יש הרואים בהפוגה חלק מתפיסה רחבה יותר של שיעור, דוגמת שיטת הלמידה המרווחת (learning spaced).
בכל שימוש בדוח או ציטוט ממנו יש לאזכר את המקור כדלקמן:
רם צור, ר' וליטמנוביץ ע' (2018). הפוגות קצרות בזמן שיעור. היזמה למחקר יישומי בחינוך.

contents