מרצה בכירה במחלקה
לחינוך באוניברסיטת בן גוריון בנגב. כמו כן היא עמיתת האגודה הבין־לאומית
למדעי הלמידה (ISLS) מאז
2017, וגם שימשה נשיאת האגודה. לפני כן כיהנה כעורכת ראשית (עם ג'וש רדינסקי) של
כתב העת Journal
of the Learning Sciences.
מחקריה עוסקים בידע
מושגי, מיומנויות חשיבה וזהות מקצועית. בעבודתה היא בונה מודלים של ראייה מקצועית
(professional
vision), ועל בסיסם מפתחת גישות הוראה וטכנולוגיות למידה. במסגרת זו
פיתחה ד"ר טבק את גישת המורה כשותף (teacher as partner), ואת המושג פיגומים סינרגטיים (synergistic
scaffolding). במטרה להנגיש את המדע היא בוחנת כיצד ניתן לקדם אוריינות נתונים
ולהשביח את השימוש במידע מקוון. מחקרים אלה מתקיימים במסגרת מתודולוגית רחבה של
מחקר עיצוב (design-based
research), מחקרי שדה ומחקרי מעבדה.
בעלת תואר שלישי במדעי
הלמידה מאוניברסיטת נורת'ווסטרן (ארצות הברית), 1999.