לפרוץ את גבולות האקדמיה - קשרים בין מחקר, מדיניות ופרקטיקה
ליצירת קשר | English | للصفحة باللغة العربية | לדף הפייסבוק |

אירועים

לפרוץ את גבולות האקדמיה - קשרים בין מחקר, מדיניות ופרקטיקה

מועד האירוע: 19/07/2018
כיצד ניתן לקדם את השותפות בין חוקרים לבין מקבלי החלטות במשרד החינוך ואנשי חינוך בשדה? היזמה, בשיתוף לשכת המדען הראשי במשרד החינוך, אירחה את פרופ' אליזבת גרנט וחוקרים נוספים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון למפגש עם דוקטורנטים ופוסט-דוקטורנטים בחינוך.
:
במפגש השתתפו כ 40 דוקטורנטים ופוסט-דוקטורנטים, חלקם ממלאים לצד לימודיהם תפקידי מטה במשרד החינוך, וכן נציגי ארגונים אחרים (מכון מופ"ת, רשות המחקר של מכללת דוד ילין) ויזמים חינוכיים. 
 
פרופ' Elizabeth Grant עומדת בראש תכנית ייחודית המכשירה חוקרי חינוך לתפקידים בכירים בתחומי עיצוב והטמעה של מדיניות. בתכנית מושם דגש על הדרכים להנגשה של מחקר והפיכתו לרלוונטי למקבלי החלטות ואנשי חינוך בשדה. 
 
 
חלקו הראשון של המפגש כלל הרצאה ודיון עם פרופ' גרנט מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון.

Chipping Away at the Challenge: Ideas on How Research & Researchers Can Influence Policy

לצפייה במצגת 
 
 
 
 
 
 
 
 
חלקו השני של המפגש עסק בהקשר הישראלי של קשרי מחקר-מדיניות-שדה.
ד"ר אודט סלע מלשכת המדען הראשי במשרד החינוך וד"ר תמי אייזנמן חלמיש, מנהלת היזמה למחקר יישומי בחינוך הציגו את תפיסתן.
לאחר מכן התקיימה סדנא בה המשתתפים ניסו ליישם רעיונות מההרצאה ביחס לנושאי המחקר שלהם.
בחלק המסכם ד"ר איתי אשר, מ"מ המדען הראשי במשרד החינוך הנחה דיון סביב השאלה: אילו פעולות לשכת המדען והיזמה למחקר יישומי בחינוך יכולים לעשות על מנת לחזק שותפויות בין חוקרים, אנשי מדיניות ואנשי שדה?
 
 
 
 
 
בהשתתפות: 19/07/2018